Thursday 12 February 2015

JANA PENDAPATAN DENGAN MENCIPTA PRODUK SENDIRI

 Assalamualaikum, pagi-pagi ni lagi dah terfikir apa lagi cara yang boleh dibuat untuk tambahkan lagi pendapatan. Semua orang nak hidup senang , semua orang nak kaya. Tapi rata-rata kita semua tidak cukup berusaha untuk dapatkan sesuatu yang kita impikan. Tetapkan matlamat anda, kejar sampai dapat. Jom jana pendapatan dengan berniaga.

Ada macam-macam jenis perniagaan seperti servis dan perkhidmatan, jual beli barang dan sebagainya. Kalau menjual barangan , anda cari satu jenis produk yang selalu mendapat sambutan seperti :

1) Produk pelangsingan badan/ubat kurus
2) Produk kosmetik kecantikan kulit
3) Produk minuman kesihatan dalaman khusus untuk wanita

Tiga yang saya sebutkan tadi adalah antara produk yang laris dipasaran mengikut pengalaman saya sendiri sebagai seorang peniaga. Kadar keuntungan untuk produk-produk macam ni adalah diantara 20%-70% daripada harga barangan tersebut. Katakan anda menjual produk pelangsingan sendiri dengan harga RM50 tertulis dikotak , anda beli dikilang dengan harga RM10 sebotol , anda promosi barang anda tersebut, anda mencari pengedar yang boleh dipercayai, katakan anda mengambil keuntungan RM10 untuk setiap botol yang berjaya dijual . Jika sebulan anda berjaya menjual 20,000 botol ubat pelangsingan badan tersebut di pasaran seluruh Malaysia, berapakah keuntungan bersih anda ?? RM10 X 20000 botol = RM200,000.00 sebulan adalah keuntungan bersih setelah ditolak modal anda. Tolak kos-kos seperti iklan , utiliti , gaji pekerja dan sebagainya , RM100,000.00 masih lagi ada dalam genggaman tangan anda. Modal permulaan diantara RM25k-100k , bergantung pada jenis produk yang anda nak pasarkan. Boleh la buat pinjaman RM100k untuk buat produk sendiri, usahakan betul-betul, anda nekad nak jadi seorang usahawan . RM100k tu boleh dibayar balik dalam masa sebulan kalau kena caranya dan usaha yang gigih.

Usaha itu tangga kejayaan, kalau rugi pun tidak mengapa, biasanya bila kita dalam keadaan terdesak, masa itulah keluar dan munculnya idea-idea yang bernas. Jangan berputus asa.

''Saya berani mati mencuba usahakan sesuatu  daripada saya mati kecewa kerana tidak pernah mencuba.''

Hasrul Hasnan


1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.