Wednesday 11 February 2015

PERMULAAN DIDALAM DUNIA PERNIAGAAN


Assalamualaikum kepada para pembaca , saya teringin nak berkongsi pengalaman saya memulakan perniagaan saya didalam bidang kosmetik dan kesihatan secara amnya. Berkongsi sedikit tentang latar belakang saya sebagai graduan didalam bidang Kejuruteraan Awam daripada Politeknik Sultan Azlan Shah, Perak. Saya sendiri tidak sangka setelah tamat pengajian selama 1 tahun, saya telah mempunyai bisnes saya sendiri . Jadi pada hari  ini saya ingin berkongsi cerita bagaimana saya memulakan perniagaan saya secara mudah.


Perniagaan Saya sendiri , HANIS BEAUTY COLLECTION (Hanis tu nama mak, x lupa kat mak)



1. Mula-mula saya berdoa pada Allah agar pilihan saya untuk bergelar sebagai ''bussinesman'' dipermudahkan . Huhu

2. Saya mencari satu jenis perniagaan yang saya lihat amat menguntungkan , bersesuaian dengan modal yang saya ada. Kemudian saya terus mendaftar syarikat saya sendiri.

3.Setelah saya tahu perniagaan apa yang saya ingin ceburi, saya terus mencari kedai untuk disewa.

4. Setelah saya berjaya mendapat sebuah kedai yang saya sewa, saya terus memohon pinjaman dengan TEKUN  .

5. Saya bermula dengan modal sebanyak RM20,000 pada awalnya, dan kini Alhamdulillah, perniagaan saya kini semakin bertambah maju .

itu sahaja cerita secara ringkasnya.

9/10 Rezeki datang daripada perniagaan =D

1 comment:

  1. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.